Vodácký víkend na Dyji

Čtení na: 6 min.

Dva dny, 27 kilometrů na lodi ze Znojma do Hrádku.

Původně plánovaná Berounka ve větším počtu lidí nakonec nevychází, a tak se docela na poslední chvíli rozhodujeme vyrazit přeci jen o něco blíž a volíme Dyji. A protože už zbývá jen pár dní, tak pro nás už ani v půjčovně nemají loď. Ale to nevadí, protože bereme vlastní nafukovací Pálavu. Zbytek výbavy si půjčíme v kempu.

Ve čtvrtek po práci vyrážíme směr Znojmo. Z Brna je to naštěstí nedaleko a po docela pěkné silnici, takže ještě za světla přijíždíme do areálu bývalé vodárny, kde sídlí půjčovna lodí a má zde být i kemp. Ale stany nikde. Zvláštní, sedáme tedy do auta a přejíždíme do kempu “Camp Znojmo”, kde už se konečně ubytujeme. Po procházce do centra a zpět, kde jsme si dali pivko a gyros, jdeme spát. Panuje tady až podezřelý klid a slyšíme jen nedaleký jez.

Ráno už je veselejší. Vedle našeho stanu nejprve probíhá kolem šesté ranní nějaká rozcvička. Paní má neskutečně protivný hlas a jsme rádi, že nejsme její děti. O hodinu později přijíždí velká skupina lidí a hlučně si staví stany, takže vstáváme. V kempu se nedá nic koupit, “restaurace” otevírá až v 10 a místní půjčovna nám odmítá půjčit vybavení bez lodi. Odkazuje se na své stránky, ačkoliv tam taková informace rozhodně není. Takže jedeme půjčit vybavení do Vodáckého centra, kde je obsluha o poznání milejší a profesionálnější. Cestou se alespoň stavujeme v Albertu pro nějakou tu svačinu…

Znojmo – Krhovice

Mezitím, co Katka veze auto do naší cílové destinace, já balím stan a rozbaluji loď. Zatímco se stanem jsem si poradil, nějak se mi nedaří trefit, kterým ventilkem loď nafouknout. A tak tuto činnost dokončujeme až s Katkou a chvíli po poledni vyrážíme. Nutno podotknout, že tento úsek Dyje už jsem jednou jel, ale tentokrát máme aspoň víc vody. Přesto děláme zásadní chybu a míjíme první a na dlouho také poslední možnost zastávky na oběd. První možnost se totiž objevuje příliš brzy u obce Dobšice a pak dlouho nic, až nakonec zastavujeme těsně přes cílem naší cesty v Tasovicích. Parkujeme loď na levém břehu těsně před mostem a vydáváme se do vesnice, kde nejprve nacházíme jen zavřené restaurace. Rychle alespoň nakupujeme základní potraviny a pokračujeme dále do snad otevřené hospody.

Máme štěstí, podle internetu “Pivnice u Kacetlů” sice nemá personál, ale přeci jen vaří od 16-22. Ihned po příchodu nám ale obsluha kazí radost s tím, že dnes neteče voda, a tak se nevaří. Tak aspoň si můžeme dát klobásku a pivo do kelímku. Vzhledem k tomu, jaký máme hlad, je to dobrá zpráva. Ona nakonec i ta klobáska stála asi 150 Kč, takže jako bychom měli klasický oběd. Vracíme se zpět na loď a zbývá nám snad už jen hodina jízdy do cíle, v cestě stojí už jen jeden jez, u kterého skoro míjíme skluzavku a míříme spíš na přechod pro ryby, ale nakonec se vše podaří a pod jezem najednou přichází z ničeho nic docela silný déšť doslova pár metrů před kempem.

V kempu, přesněji řečeno tábořišti Krhovice postavíme stan na vlhké louce a jdeme si dát aspoň kávu do místního stánku, kde tak nějak dobrovolně platíme i poplatek za stan, i když je nám řečeno, že to vlastně nikdo nijak nekontroluje. Jdeme se podívat i do blízké obce, kde sice nic není, ale alespoň nacházíme obchod, do kterého si ráno půjdeme pro snídani. Noc v tomto kempu je o poznání veselejší, okolo je hned několik skupin s kytarami, prolíná se tedy najednou několik různých písní s různou kvalitou interpretace, která občas trhá uši. Do toho v průběhu noci stále přichází noví a čím dál unavenější vodáci.

Download file: Znojmo_Krhovice.gpx

Krhovice – Hrádek

Ráno si dáváme poměrně špatnou kávu, dokupujeme snídani u místního Vietnamce a vyrážíme na další úsek řeky, tentokrát z Krhovic do Hrádku. Zatímco včera cestou bylo poměrně málo míst s občerstvením, dnes není snad ani jedno. Jídlo i pití si tedy bereme s sebou. Oproti včerejšku je také úplně jiný profil řeky. Zatímco včera bylo hned několik jezů, na kterých jsme museli loď přenášet, dnes plujeme neregulovanou částí řeky s meandry. Občas silný proud nás táhne až příliš ke břehu, ale naši nafukovací loď jen tak něco nepotopí, a tak v podstatě bez problémů přijíždíme až do Hrádku, kde máme jen drobný problém zastavit, proud nás táhne dál, ale nakonec úspěšně vytahujeme loď na břeh, Katka jde pro auto a já ochutnávám pivo v místním stánku. Tábořiště zde vypadá zatím snad nejlépe, ale spát zde nebudeme.

Download file: Krhovice_Hr_dek.gpx

Zpět do Znojma?

Vracíme půjčené věci a hledáme na internetu kemp, kde bychom mohli strávit noc. Nabízí se jeden v Šatově, a tak tam jedeme a cestou zastavujeme ještě v Jaroslavicích na zámku a také v obci Slup, kde mají unikátní vodní mlýn. Po příjezdu do Šatova nás překvapí, že zrovna dnes jsou tady hody a navíc přímo v areálu kempu, tak raději jedeme kousek dál do obce Havraníky, kde zase mají dnes svatbu a tedy uzavřenou společnost v rámci celého kempu. A tak nakonec končíme opět ve Znojmě, ale tentokrát v areálu bývalé vodárny, kde oproti čtvrtečnímu večeru dnes už stojí nějaké stany a jen se potvrzuje, že ve čtvrtek jsme zde nejspíš mohli přespat také, kdybychom se zeptali… Tento kemp má zdaleka nejlepší zázemí, místní “restaurace” má lepší výběr jídel a celkově tu zkrátka panuje dobrá atmosféra.

Poslední den věnujeme nejprve prohlídce města, ale protože je velké horko, tak se přesunujeme k vodní nádrži Horní Dunajovice, kde se můžeme aspoň trochu ochladit a občerstvit v místní hospůdce, která však nabízí jen českou klasiku jako například smažený sýr s hranolkami a tatarkou, tedy tuk s tukem a tukem. Poslední zastávku před příjezdem do Brna děláme ještě v Moravském Krumlově, který určitě ještě někdy v budoucnu navštívíme.