Na pár hodin na kole v (české) Kanadě

Čtení na: 3 min.

Ačkoliv je cestování aktuálně dost omezené, tak jsem nedávno zjistil, že do Kanady se dá dojet z Brna dokonce autem za necelé dvě hodiny. Moje poslední a jediná zkušenost z Kanady je letiště ve Vancouveru, kde jsme v roce 2016 strávili celé 4 hodiny…

Česká Kanada

Oblast označovaná jako “Česká Kanada” se nachází na pomezí Moravy a Čech mezi městy Slavonice a Nová Bystřice a obcí Kunžak. My však přijíždíme do obce Český Rudolec, kde parkujeme naproti zámku, který snad vzdáleně připomíná Hlubokou, ale rozdíl mezi oběma stavbami bude v řádu několika set milionů korun. Právě tolik bude potřeba investovat do oprav.

Ideálním dopravním prostředkem v (české) Kanadě je kolo. Vyrážíme po málo frekventované cestě a nabíráme postupně výškové metry, abychom pak mohli opět sjet do Kunžaku. Už na první pohled je jasné, že tady v posledních letech řádí kůrovec. Krajina je tedy úplně jiná, než na fotkách z let minulých.

Po stopách Cimrmana

Z Kunžaku už jedeme po silnici do vesničky Kaproun a míříme po zelené turistické značce na místní nádraží. Vede tudy totiž jedna z mála úzkokolejek u nás. Cestu k zastávce tvoří poměrně prudký sjezd nelehkým terénem uprostřed lesa, a tak si ani nedovedu představit, že tudy někdo reálně na vlak chodíval. Zajímavostí je bezesporu památník Járy Cimrmana, ale i samotná zastávka vypadá pěkně.

Na Landštejn

Pokračujeme dále lesní cestou, kde jsme místy rádi za horská kola. Po dalších asi 10 kilometrech zastavujeme u hradu Landštejn, kde si dáváme oběd a zaslouženou pauzu. Na samotný hrad však nejdeme, jedeme dál a dostáváme se až na hranice s Rakouskem, kde se v místě tří historických území – Čech, Moravy a Rakouska, nachází hraniční kámen Trojmezí.

Přes Slavonice zpět

Projíždíme pak malebnou vesničkou Maříž známou výrobou keramiky a zastavujeme se ve Slavonicích, kde mají moc pěkné náměstí, které lemují renesanční domy. Svoji cestu zakončujeme přejezdem zpět do Českého Rudolce. Nakonec trasa měřila 57 kilometrů a během ní jsme nastoupali přes 700 výškových metrů. Česká Kanada určitě stojí za návštěvu!