Výlet na Viikinsaari

Čtení na: 3 min.

Posledním záznamem v blogu bylo, že se chystáme k jezeru. Od té doby uběhlo dost času, ale neznamená to, že bychom se utopili, ale že jsem zkrátka neměl čas. K jezeru jsme samozřejmě vyrazili, vybrali jsme si jedno zde v Hervantě (jedno z mnoha), poté jsme ještě pokračovali u souseda od naproti, u Martina, byla to taková malá česká párty. Naštěstí s námi byl Sylvain, takže jsme se celou dobu snažili mluvit anglicky.

Ve středu pak následoval první skutečný školní den. Byly nám představeny jednotlivé učitelky finštiny, moji skupinu A vyučuje Hanna-Marika, zatím za každých okolností velmi pozitivní a plná energie. Finština je opravdu těžký jazyk, údajně hlavně zpočátku, naučit se základy stojí hodně úsilí. Ve skupině mám spoustu zajímavých lidí různých národností, především 3 Čechy, pár holek z Německa, Francouze, Italky, Španěle, Katalánku, Portugalku, Švýcarku, Poláka a také jednoho Turka, snad jsem na někoho nezapomněl. Každý den začínáme v 9:00 ráno a končíme mezi 14:00 až 15:00. Finsky zatím umím opravdu jen pár slov, snad to časem bude lepší. Více o finštině někdy příště.

A nyní už konečně k výletu na ostrov Viikinsaari, který se konal ve čtvrtek. Po skončení výuky jsme se sešli před školou, kde nás Heidi asi 5x přepočítala, pak se zeptala, zda někomu někdo chybí, dočkala se pouze odpovědi “I miss my mom”, takže jsme vyrazili k přístavu. Po 20 minutové plavbě jsme dorazili na ostrov, do sauny šly nejprve holky, kluci šli hrát fotbal. Za hodinu jsme se také dočkali a mohli jsme jít do sauny, v mém případě poprvé v životě. První moment bylo to horko opravdu nesnesitelné, ale za pár minut jsem si zvykl, je lepší sednout si někam níž, protože u stropu je nejvyšší teplota. Saunu jsme střídali s koupáním v jezeře, které se překvapivě nezdálo vůbec studené. K tomu všemu se grilovaly různé párky (finsky makkaraa) a bylo k dispozici nějaké pití (nealko samozřejmě). Po návratu zpět do Tampere jsme přemýšleli, co dál, protože večer se ve městě konalo pár zajímavých akcí. Naší nevýhodou je, že bydlíme v Hervanthě, což je čtvrt vzdálená zhruba půl hodiny cesty autobusem od centra. Rozhodli jsme se nejezdit na naši kolej a zůstat v centru i proto, že jsme byli pozváni k ochutnávce polské vodky na pokoji jedné polské slečny, která bydlí v centru. Bylo nás asi 15, takže láhev byla celkem rychle pryč, poté jsme vyrazili do ulic. Nejzajímavější událostí byla Fireshow, která se konala v jednom z parků od 23:00. Po skončení jsme se rozdělili na dvě skupina. Ta první chtěla jet domů, druhá pokračovat v nějakém baru. Patřil jsem do první skupiny, protože přeci jen byl čtvrtek a v pátek nás čekala škola. Bohužel poslední autobus před půlnocí jsme nestihli, takže jsme museli platit příplatek za jízdu v noci 2,5EUR. Překvapivě se k nám připojil těsně před odjezdem i zbytek, protože tohle byl poslední spoj do Hervanty, další by jel až ráno. MHD tady v Tampere není žádný zázrak, možná o tom čase napíšu samostatný článek…

A když už jsem tady, tak rovnou pár slov o tom, co se dělo v pátek. Sraz v 21:30 naproti vlakového nádraží, sešla se skupina podobně velká jako ve čtvrtek, tentokrát jsme zamířili do nejbližší hospody. Osobně bych bral spíš nějaký park nebo jít k jezeru, protože v hospodě byly malé stoly a hluk, hlavně díky karaoke, což je ve Finsku velmi populární. Pivo stálo 3 EUR, což není tak moc (jsou tady mnohem dražší), avšak s českým pivem se to nedá srovnat…